Jest Forex Trading Dozwolony In Islam


Jaki jest wyrok w sprawie zakupu i sprzedaży udziałów Proszę zauważyć, że niektórzy uczeni uważają udziały ze wszystkich firm za haraam Mamy nadzieję, że można wyjaśnić. Popublikowana data 2017-05-29.Zbądź się do Allaha. Stawki mogą być podzielone, w zależności od pola działalności i pracy, w trzech kategoriach. Akcje oparte na dopuszczalnych pracach, takich jak firmy, które zajmują się transportem, wysyłką, produkcją odzieży, narzędzi, materiałów biurowych, mebli, sprzętu medycznego, nieruchomości itd. i nie angażuj się w jakichkolwiek praktykach lub transakcjach haraamowych, takich jak oszustwo, wypożyczenie lub zaciąganie pożyczek na podstawie riba, raczej stosują się do wytycznych islamskich we wszystkich transakcjach i transakcjach. Te typy spółek nazywają się dopuszczalnymi lub czystymi firmami, a dopuszczalne jest kupowanie i sprzedawać akcje w nich. Kapry na podstawie zabronionych rodzajów pracy, takich jak firmy zajmujące się turystyką, hotele, które promują i udzielają pomocy w nielegalnych czynnościach, browarach, bankach opartych na rybach, firmy, które drukują i dystrybuują nieprzyzwoite czasopisma itp. Niedopuszczalne jest kupno akcji lub inwestowanie w tego typu firmę i nie wolno ich reklamować ani promować. W odniesieniu do tych dwóch typów firm nie ma nieporozumienie dotyczące orzeczenia i sprawy jest dość oczywiste, których dziedzina pracy jest w zasadzie dopuszczalna, ale angażują się w niektóre praktyki lub transakcje typu haraam, takie jak przedsiębiorstwa transportowe, na przykład posiadające oprocentowane konta w banku lub finansowane są za pomocą środków kredytów opartych na riba od banków lub od osób w formie akcji. Te typy spółek nazywają się firmami mieszanymi. Współcześni uczeni różniły się od nich rozstrzygnięciem, ale najbardziej poprawnym poglądem jest to, że jest to haraam kupić akcje w nich, inwestować w nie lub promować je. Jest to dlatego, że akcjonariusz jest wspólnikiem spółki w oparciu o liczbę akcji, które posiada, więc jest partnerem każdej transakcji, w którą spółka wchodzi takich jak riba lub inne transakcje typu haraam. W odniesieniu do zakazu promowania tych firm, to znaczy tego, co polega na współpracy z grzechem i przestępczością, pomagając w rozprzestrzenianiu się haraamu i sprawić, że ludzie wpadają do niego, Allah może Wywyższony, mówi interpretację znaczenia. Pomóżcie sobie nawzajem w Al Birr i Taqwa cnotach, sprawiedliwości i pobożności, ale nie pomagajcie sobie nawzajem w grzechu i transgresji. Ten pogląd był faworyzowany przez większość współczesnych uczonych, w tym uczonych Stałego Komitetu ds. Wydawania Fatwa w ziemi z dwóch Świętych Sanktuarium. Oświadczenie w tej sprawie zostało również wydane przez Islamską Radę Fiqy należącą do Organizacji Konferencji Islamskiej, a także Islamską Radę Fiqh należącą do Muzułmańskiej Ligi Światowej. Mówi ona w Fataawie al-Lajnah ad - Daa imah 14 299. Podstawowa zasada polega na tym, że dopuszczalne jest posiadanie akcji w każdej spółce, jeśli nie dotyczy takich rzeczy jak rara i tak dalej. Ale jeśli robi się z rzeczami haraamowymi, takimi jak riba, to nie jest dozwolone do posiadania akcji. W związku z tym, jeśli którykolwiek z wymienionych udziałów znajduje się w spółce, która zajmuje się rzeczami riba lub haraam, konieczne jest wycofanie się z niego i pozbywanie się zysku poprzez oddanie go ubogim i potrzebującym Koniec cytat Shaykh Abd al-Azeez ibn Abdullah ibn Baaz, Shaykh Abd ar-Razzaaq Afeefi, Shaykh Abdullah ibn Ghadyaan, Shaykh Saalih al-Fawzaan, Shaykh Abd al-Azeez Aal ash-Shaykh, Shaykh Bakr Abu Zayd. Następuje również 14 299 , 300. Powiedzmy, że jeśli udowodni się, że firma zajmuje się riba, niezależnie od tego, czy to biorąc, czy to darujesz, to jest haraam do posiadania w niej akcji, ponieważ znajduje się pod nagłówkiem pomocy w grzechu i grzechu Allaha, może być wywyższony, mówi interpretacja znaczenia. Pomóżcie sobie nawzajem w Al Birr i Taqwa cnotach, sprawiedliwości i pobożności, ale nie pomagajcie sobie nawzajem w grzechu i transgresji I bojąc się Allaha Verilygo, Allaha jest Ciężki w karze. Po drugie, jeśli ktoś wcześniej nabył udziały w firmie zajmującej się riba , a następnie musi sprzedawać swoje udziały w nim i wydawać odsetki od przyczyn charytatywnych End quote. Shaykh Abd al-Azeez ibn Abdullah ibn Baaz, Shaykh Abd ar-Razzaaq Afeefi, Shaykh Abdullah ibn Ghadyaan, Shaykh Abdullah ibn Qa ood. The islamski Fiqh Rada należąca do Organizacji Konferencji Islamskiej wydała oświadczenie dotyczące akcji w siódmej konferencji, która odbyła się w Jeddah, 7-12 Dhu l-Qa dah 1412 AH 9-14 maja 1992 r. CE, w której mówi się. Jako podstawową zasadę jeśli chodzi o transakcje, jest dopuszczalne, zakładając spółkę akcyjną, która ma cele i działania zgodne z islamem, jest dopuszczalna. Nie ma różnicy w opiniach dotyczących zakazu posiadania akcji w spółkach whos Podstawowymi zasadami jest to, że jest haraam posiadanie udziałów w firmach, które czasami zajmują się rzeczami haraama, takimi jak riba i tak dalej, pomimo faktu, że że ich podstawowe działania są islamicznie akceptowalne. Cytat z Majallat al-Majma wydanie nr 6, tom 2, str. 1273 wydanie 7, tom 1, str. 73 wydanie 9, tom 2, p 5. Islamska Rada Fizyjska muzułmanina Liga Światowa wydała oświadczenie w tej samej sprawie podczas 14. sesji w 1415 r. AH 1985 CE, której tekst brzmi następująco. Podstawową zasadą dotyczącą transakcji jest to, że są dopuszczalne, założyć spółkę akcyjną, która ma cele islamizujące a działalność jest czymś, co jest dopuszczalne. Nie ma różnicy w opiniach dotyczących zakazu posiadania akcji w spółkach, których podstawowymi celami są haraam, np. handel riba, produkcja lub handel przedmiotami haraam. Dla muzułmanów dozwolone jest kupuj akcje w firmach lub bankach, jeśli niektóre z ich transakcji obejmują handel riba, produkcję lub handel w rzeczach haraam. Jeśli indywidualne nabytych akcji nie wiedząc, że firma zajmuje się riba, to dowiaduje się o tym, co musi zrobić, to wydostać się. Bez zakaz w tym przypadku jest oczywisty ze względu na ogólne znaczenie dowodów w Koranie i Sunnie dotyczącym zakazu riba, a ponieważ kupowanie udziałów w spółkach zajmujących się riba, gdy nabywca wie o tym, oznacza, że sam kupujący jest partnerem w handlu riba, ponieważ udział stanowi część kapitału zakładowego spółki, a udziałowiec ma udział w działalności i majątku spółki. W związku z tym, jeśli firma pożycza pieniądze z odsetkami lub pożycza z odsetkami, akcjonariusz ma to udział, ponieważ ci, którzy zajmują się pożyczaniem i pożyczaniem na podstawie odsetek, robią to w jego imieniu i działając jako jego delegat, a także delegując kogoś innego do podjęcia działań w ramach haraama nie jest dozwolone Dopuszczam Allah wysłał błogosławieństwa i pokój na naszego Proroka Muhammada i jego rodziny i towarzyszy Chwalcie się do Boga Szanowny Panie o Ostatecznym Szczycie. Muhammad ibn Sa ood al-Usaymi Allah może go zachować zapytano go o orzeczenie w sprawie inwestując w akcje mieszane. Odpowiedział mu, że według większości uczonych jest to dopuszczalne, z wyjątkiem inwestycji w czyste akcje, niezależnie od tego, czy kupuje się akcje czy inwestuje. Koniec cytatu Z punktu widzenia, że ​​udziały we wszystkich typach spółek to haraam, to pogląd jest błędny, ponieważ istnieją pewne firmy typu pierwszego, które są tymi, które przylegają do wytycznych islamskich w swoich transakcjach Ale być może tych, którzy są z tego punktu widzenia zmotywowani do powiedzenia, że ​​ponieważ firmy typu pierwszego są bardzo mało firmy mają drugie i trzecie typy. A Bóg wie najlepiej.106094 Orzeczenie dotyczące transakcji w walutach w systemie FOREX i płacenie opłat za opóźnienie transakcji. Czy dozwolone jest prowadzenie transakcji w walutach obcych zmienić rynek forex za pośrednictwem Internetu Jaka jest Twoja opinia na temat karty tabuyeet określającej zainteresowanie nie korzystaniem z oferty w tym samym dniu Co jest również Twoja opinia na temat procesu rozliczeniowego, który ma opóźnić złożenie jednego lub dwóch dni po zakończeniu kontraktu. Opublikowano Data 2008-01-08. Uprzejmie proszę o Allaha. Dopuszcza się dokonywanie transakcji w walutach, jeśli transakcja jest sporządzana ręcznie, a transakcja nie zawiera warunków, które określają riba, takie jak określenie opłat za opóźnienie transakcji, jest odsetkami naliczonymi od inwestora, jeśli nie podjął decyzji dotyczącej umowy w tym samym dniu. W odniesieniu do wymiany ręcznej, omówiono to w odpowiedzi na pytanie nr 72210. W odniesieniu do opłat za opóźnienie transakcja i obrót marżami, oświadczenie zostało wydane przez Islamską Radę ds. Ochrony Praw Fizycznych, która mówi o tym, co następuje: poświęć się Allaha samemu, a błogosławieństwa i pokój na tych, po których nie ma żadnego Proroka, naszego mistrza i Prorok Muhammad i jego rodzina i towarzysze Aby kontynuować. Islamska Rada Muzułmańskiej Ligi Światowej, podczas osiemnastej sesji, która odbyła się w Makkah al-Mukarramah od 10 do 14 3 1427 AH 8-12 kwietnia 2006 r. CE, zbadał kwestię obrotu marżami, co oznacza, że ​​klient płaci niewielką kwotę tego, co chce kupić, nazywany marginesem, a agent banku lub inaczej wypłaca resztę jako pożyczkę, pod warunkiem, że umowa zakupu pozostaje w imię agenta jako zastaw na pieniądze, które zostało pożyczone. Po wysłuchaniu przeprowadzonych badań i szczegółowej dyskusji na ten temat, opinia Rady polega na tym, że transakcja ta obejmuje: Radzenie sobie z kupnem i sprzedażą w celach zarobkowych, a transakcja ta odbywa się zazwyczaj w głównych walutach lub certyfikatach finansowych, a także w niektórych rodzajach produktów i może obejmować handel instrumentami pochodnymi, futures i indeksy głównych rynków .2 Pożyczki, które odnoszą się do pieniędzy przekazanych przez agenta bezpośrednio klientowi, jeśli agentem jest bank lub przez osobę trzecią, jeśli agent nie jest bankiem.3 Riba, która występuje w tej transakcji w formie opłat za opóźnienie transakcji Jest to odsetki naliczane od nabywcy, jeśli nie podjął decyzji w tym samym dniu i może stanowić odsetek pożyczki lub ustalonej kwoty.4 Komisja, czyli pieniądze, które agent otrzymuje w wyniku przejęcia przez niego przez klienta sfery i jest to uzgodniony procent wartości sprzedaży lub zakupu.5 Zastaw, który stanowi zobowiązanie podpisane przez klienta zgadzające się na opuszczenie kontraktu z agentem jako zastaw na pożyczkę, dając mu prawo sprzedaży tych umów i odzyskać pożyczkę, jeśli straty klientów osiągają określony procent marży, chyba że klient zwiększy zastaw w celu zrekompensowania spadku cen produktu. Komitet uważa, że ​​transakcja nie jest s niedopuszczalne zgodnie z sharee ah z następujących powodów. Przede wszystkim Obejmuje oczywiste riba, które jest reprezentowane przez dodanie do kwoty pożyczki, które nazywa się opłatą za opóźnienie transakcji Jest to rodzaj haraam riba Allaah mówi interpretacji znaczenia . O wy, którzy wierzycie, bojaźń Allaha i porzucajcie to, co pozostaje dla was z powodu Ribay od teraz, jeśli naprawdę jesteś wierzącym.279 A jeśli tego nie zrobicie, weźcie do wiadomości wojnę z Allaha i Jego Wysłannikiem, ale jeśli żałujesz, będziesz mieć swoje sumy kapitałowe Deal nie niesprawiedliwie, zadając więcej niż sumy kapitałowe, a nie będziesz traktowany niesprawiedliwie, otrzymując mniej niż sumy kapitałowe. W drugim rzędzie agent oświadcza, że ​​klient musi przez niego obsługiwać, co prowadzi do połączenia obu udzielając pożyczki za coś w zamian i płacąc prowizję, która jest zbliżona do łączenia pożyczki i sprzedaży w tym samym czasie, co jest zabronione sharee ah, ponieważ pokój Messenger i błogosławieństwa Allaha być na niego powiedział To nie jest dopuszczalne, aby dać pożyczkę i sprzedaż w tym samym czasie hadeeth został opisany przez Abu Dawood 3 384 i al-Tirmidhi 3 526, który powiedział, że jest to hasan saheeh hadeeth W tym przypadku on skorzystał z jego pożyczki, a fuqaha są jednogłośnie zgodzone, że każdy pożyczyć które przynoszą korzyść to haraam riba. Thirdely Rozmowy, które odbywają się w ten sposób na rynkach światowych, zwykle obejmują wiele umów, które są haraam według sharee ah, takich jak.1- transakcje w obligacje, które znajduje się pod nagłówkiem riba, który jest haraam To zostało stwierdzone w rezolucji Zgromadzenia Islamskiego Fiqha w Dżudzie, nr 60, w szóstej sesji2. Radzenie sobie z niedyskryminacją udziałów w spółce Czwarte oświadczenie Islamskiej Rady Fizyka w Muzułmańskiej Lidze Światowej w czternastej sesji w 1415 r. AH że haraam jest do czynienia w akcjach spółek, których głównym celem jest haraam, lub niektóre z ich transakcji dotyczą riba.3- Sprzedaż walut odbywa się zazwyczaj bez ręki do wymiany dłoni, co czyni je dopuszczalne zgodnie z sharee ah.4- Radzenie sobie z wariantami i kontraktami futures Rezolucja Islamskiej Rady Fizyjnej w Jeddah nr 63 w szóstej sesji stwierdziła, że ​​opcje nie są dopuszczalne zgodnie z sharee ah, ponieważ przedmiotem zawierania umów nie jest pieniędzmi lub usługami ani zobowiązaniem finansowym, które jest dozwolone do wymiany To samo dotyczy futures i obrotu indeksami.5 - W niektórych przypadkach agent sprzedaje coś, czego nie posiada, a sprzedaż tego, co nie ma, jest zabronione w przedziale cenowym. Cztery wiecznie Transakcja ta pociąga za sobą szkody ekonomiczne dla zaangażowanych stron, zwłaszcza inwestora klienta i gospodarki ogółu społeczeństwa, ponieważ opiera się na pożyczaniu na nadmiar i podejmowaniu ryzyka. Zazwyczaj takie przypadki obejmują oszustwo, wprowadzające w błąd osoby, plotki, gromadzenie, sztuczna inflacja cen oraz gwałtowne i silne wahania cen w celu szybkiego wzbogacenia się i uzyskiwania oszczędności innych osób w sposób niezgodny z prawem W związku z tym, w sposób bezprawny, znajduje się w nagłówku bogactw konsumpcyjnych, a nie odwracających bogactwo w społeczeństwie od rzeczywistej, owocnej działalności gospodarczej do tego rodzaju ryzyka, które nie ma korzyści ekonomicznej i może prowadzić do poważnych zawirowań gospodarczych, które powodują ogromne straty i szkody w społeczeństwie. Rada radzi instytucjom finansowym, aby stosowali się do sposobów finansowania, które są przewidziane w akcjach, a które nie obejmują riba i tym podobnych, i nie mają szkodliwych skutków ekonomicznych dla klientów lub dla gospodarki w ogóle , jak shar i partnerstwa i tym podobne I Allaha jest źródłem siły. Allaha wysyła błogosławieństwa i pokój na naszego Proroka Mahometa i jego rodziny i towarzyszy Koniec cytatu z Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami numer 22, p 229. Prosimy Allaha, aby poprowadził nas i ciebie. I Allahu wie najlepiej. W oczach szariatu istnieje ogromna różnica między handlem tym, co masz teraz, a tym, czego później byś miał później Elsa Febiola Aryanti wyjaśnia. Wiele z nas słyszało terminów walutowych i walutowych. Forex odnosi się do rynku, w którym waluty międzynarodowe są sprzedawane 24 godziny na dobę, w każdy dzień tygodnia. Termin "kurs walutowy" ogólnie odnosi się do wymiany jednej waluty na inną. Od tego wszystkiego wymaga pieniędzy, handlu i wymiany, w jaki sposób islam patrzy na to wszystko Jakie rodzaje transakcji walutowych są akceptowane w islamie. W islamie nie wolno wymianie walutowej, w formie pieniędzy jako towaru, nie jest dozwolone w islamie Szariat zawiera wyraźną różnicę między pieniędzmi a towarami W swoich założeniach pieniądze są ściśle rzeczą z którymi możemy wymienić się na towary i usługi. Jeśli pieniądze różnych walut zostaną wymienione, należy to zrobić w równych wartościach. Na przykład wymiana 500 USD na równowartość funta brytyjskiego jest akceptowalna. Dopuszcza się również płacenie moneychanger lub bank na świadczoną usługę, w przypadku, gdy się zastanawiasz. Są na ogół dwa rodzaje transakcji walutowych na miejscu i do przodu. W transakcji lokalnej jedna strona promis aby zapłacić za pewną kwotę waluty od drugiej strony w tym samym dniu lub w ciągu najbliższych dwóch dni Więc szeroko mówiąc, transakcje spotowe wykorzystują cenę, którą nabywca spodziewa się płacić za walutę obcą niemal natychmiast. Na przykład przyjaciel właśnie wróciła z wakacji w Anglii Również planujesz tam jechać wkrótce Gdy zgodzisz się kupić jej funty brytyjskie po oficjalnym kursie walutowym i natychmiast rozliczasz kwoty, jest to transakcja spotowa. W transakcji terminowej, jedna ze stron wyraża zgodę na wymianę walut z inną stroną według określonego kursu walutowego, ale z transakcją dokonaną w przyszłości. Problem, który szariat ma w przypadku transakcji terminowych, jest ustalenie kursów wymiany walut po uwzględnieniu rali odsetkowych walut zaangażowanych W związku z tym, nie tylko transakcje forward zawierają riba, ale również traktują waluty lub pieniądze jako towary Jak przeczytałeś wcześniej, oba są sprzeczne z zasadami szariatu. d są powszechnie stosowane w celu zmniejszenia ryzyka częstych wahań kursów walutowych Na przykład, powiedzmy, że myślisz o zakupie domów wakacyjnych za granicą i masz już budżet na uwadze Aby zminimalizować ryzyko wahań kursów walut, zgodzić się wymienić znaną kwotę dzisiaj, ale zapłacisz za i otrzymasz lokalną walutę w przyszłości, w terminie zapłaty za dom wakacyjny. Dla muzułmanów problem polega na tym, że korzystanie z takich kursów terminowych oznacza uwzględnienie różne stopy procentowe w walutach obu krajów To dlatego, że kurs terminowy jest określany kursem wymiany na miejscu i różnicą między dwoma stopami procentowymi w walutach od czasu, gdy płatność zostanie zrealizowana dopiero na późniejszym etapie. W islamie pieniądze powinny być oglądane jako coś używane do kupowania towarów lub usług Pieniądze nie są towarem Pieniądze nigdy nie mogą być przedmiotem handlu jak towary, a praktyka handlu z pieniędzmi lub sprzedawania ich za pomocą spekulacji kroki i włączenie riba jest zabronione w islamie, a zatem haram. For transakcji wymiany walutowej być halal w islamie, nie musi być spekulatywne Kupowanie funtów brytyjskich od znajomego jest przykładem transakcji halal, ponieważ prawnie potrzebujesz funtów na podróż do Londynu. Więc, wracając do tego, jak islam patrzy na walutę walutową Typem, który jest dozwolony w islamie, jest transakcja spot, która odbywa się na miejscu lub prawie natychmiast, przy czym stopa ta jest znana obu stronom i nie obejmuje Spekulacje lub stopy procentowe Nie ma problemu, a następnie, odwiedzając moneychangers tylko upewnij się, aby policzyć swoje środki pieniężne przed zakupem do spadku. Dodatkowe raporty przez Ryan Hardy. This artykuł pierwotnie pojawił się w lipcu 2017 numer magazynu Aquila Style.

Comments

Popular Posts